TE-palveluiden uudistus toteutui
Työ- ja elinkeinotoiminnot siirrettiin valtiolta kuntien vastuulle tammikuussa 2025. KT tuki työnantajia muutoksessa.
KT toimi aktiivisesti useissa TE-uudistuksen toimeenpanoon liittyvissä työryhmissä. KT tarjosi ohjausta ja tukea kuntatyönantajille erityisesti henkilöstöön liittyvissä kysymyksissä. Uudistuksesta annettiin lausuntoja, järjestettiin koulutusta ja viestittiin asiakkaille sekä medialle eri kanavissa. Työllisyyden edistämisen työnantajaverkon toiminta jatkui myös vuonna 2025.
KT sai aikaistettua henkilöstön siirtymistä valtion sopimuksesta kunta-alan sopimuksen piiriin niin, että henkilöstö siirtyi KVTESiin 1.1.2025. Alun perin henkilöstön piti siirtyä KVTESin piiriin vasta 1.3.2025, jolloin voimassa oleva sopimuskausi päättyi. KT:n ajaman muutoksen takia kuntien HR- ja palkanmaksujärjestelmiin ei tarvinnut tehdä kalliita muutoksia väliajaksi.